Dag 16

24 mei 2016 - Monterey, California, Verenigde Staten

Uurtje of 8 opgestaan om onze weg te vervolgen naar Monterey.
Lekker ontbeten bij de Starbucks en daarna verder gereden via de Costal Highway 1 naar Monterey.
Onderweg kwamen we veel boerderijtjes tegen waar ze fruit en allerlei andere lekker dingen verkochten.
Bij 1 van die boerderijtjes hebben we weer een lekker bak met aardbeien gekocht.
De Costal Highway 1 loopt, een groot gedeelte, direct langs de kust waardoor je echt een hele mooie autorit hebt.
Onderweg gestopt in Santa Cruz, waar op de boulevard een pretpark is gevestigd.
Hier zijn we doorheen gelopen waardoor we aankwamen bij de pier bij Santa Cruz.
Daar heb je een mooi uitzicht op het pretpark en de stad.
Eenmaal in Monterey aangekomen zijn we ingechecked en daarna naar het centrum van Monterey gegaan waar ze, ook hier, een Farmers Market aan het opbouwen waren.
We zijn eerst even verder gelopen naar Fisherman's Wharf en naar Cannery Row, waar ze vroeger de sardientjes, waar Monterey om bekend staat, inblikten.
Onderweg naar Cannery Row liepen we op een paadje langs het water waar pelikanen en zeeleeuwen lekker in het water en op de rotsen aan het zonnen waren.
Op de terug weg, waren ze klaar met het opbouwen van de market en zijn we even langs alle standjes gelopen.
We hebben toen heerlijk een pizza gegeten en zijn daarna weer terug naar het hotel gelopen om even lekker te relaxen en ons klaar te maken voor de volgende dag.

1. Mirjam:
    29 mei 2016
    Prachtig verslag en geweldige foto. Wauwie.